Contact

Vragen over HUBSUB?

Bel me terug Stuur een bericht Locaties
HUBSUB
Beemdstraat 24
5652 AB Eindhoven
Nederland

040 294 68 86
hello@hubsub.nl

“Vanaf dag één verantwoordelijkheid in je werk."

Dat is waarom accountmanager Kirsten haar carrière startte bij HUBSUB. Kirsten verruilde de fashionbranche voor de detacheringswereld. Het liefst zou ze direct de rol van accountmanager vervullen, maar begon toch eerst als recruiter om ervaring op te doen in deze voor haar nieuwe wereld. Na 1,5 jaar was ze helemaal klaar om de overstap te maken naar accountmanager. Maar ze liet recruitment niet helemaal los en koos zelf voor een 360-rol waarbij ze zowel de functie van recruiter als accountmanager beoefent. Hoe haar dat bevalt lees je in onderstaand interview.


 

Waarom heb je gekozen voor HUBSUB?
“Ik wilde graag de stap naar sales maken en bij HUBSUB kreeg ik deze mooie kans door eerst te beginnen als recruiter en daarna de stap te maken naar accountmanager. Bij HUBSUB wordt naast dat jij je kunt blijven ontwikkelen ook al direct ownership verwacht. Iedereen kan zijn of haar kwaliteiten op een eigen manier inzetten. Je kunt je vak eigen maken in plaats van jezelf in een vak te stoppen. De ene bouwt aan relaties door alles over de vakinhoud te leren en ik doe dat door persoonlijke informatie te achterhalen en oprechte interesse te tonen. Hierdoor kan ik mijn ei volledig kwijt. Door middel van 'gameplans' worden samen met de commercieel manager mijn doelen voor de komende 4 weken bepaald. We bespreken regelmatig hoe het ervoor staat met mijn ontwikkeling in het zogeheten 'VIP-gesprek'.”
 

Hoe ziet jouw werkweek eruit?
“In mijn functie ben ik verantwoordelijk voor de aanname van onze collega's in het KAM-team. Waarna ik de vertaalslag maak richting onze partners. Mijn weken zijn heel divers, zeker omdat ik ook nog de rol van recruiter vervul. Het begint bij de kandidaten. Door middel van sollicitatiegesprekken kom ik erachter wat ze drijft en wat hun 9,5, hun unieke talent, is. Daarnaast probeer ik iedereen echt persoonlijke aandacht te geven, door ze regelmatig te bellen en of en toe een kaartje te sturen. Doordat ik de HUBBERS goed ken, weet ik ook op wat voor plek ze goed passen. Bij de partners achterhaal ik daadwerkelijk wat er gezocht wordt, waar de prioriteit en specialisatie ligt en om vervolgens onze talenten van de HUBBERS te matchen met de projecten. Dit begint bij een goede klantrelatie, ik zie mijn klanten als collega's we zijn er om elkaar te versterken en te ontzorgen en efficiëntie is voor iedereen belangrijk. Daardoor is dit ook de leiddraad in mijn manier van werken.
 

Wat heb je het afgelopen jaar in de rol van accountmanager geleerd?
“Ik heb geleerd om geduldiger te zijn. Ik ben heel doelgericht, maar ooit heeft iets langer de tijd nodig. Ook dan is het goed om er aandacht aan te blijven besteden. Gelukkig helpt salescoach Bas mij daarbij. Daarnaast ben ik veel bezig geweest met hoe ik mensen het beste mee kan nemen in mijn verhaal. Een heel belangrijk onderdeel hierin is om je te leren verplaatsen in je gesprekspartner.”

Hoe zou je de werksfeer bij HUBSUB omschrijven?
“HUBSUB is een hechte club en we brengen elkaar tot andere inzichten om elkaar vooruit te helpen. Waar ik soms als een sneltrein van start wil gaan, remt Bas mij even af om een stapje terug te doen. We werken hard, maken ons vak eigen en er is ruimte om plezier te maken. We vieren onze successen wekelijks op de vrijdagmiddagborrel, maar bij goede resultaten gaan we ook met zijn allen naar Valencia of Barcelona. Het mooiste vond ik misschien nog wel om met HUBSUB mee te doen aan de marathon in Eindhoven. Ik heb mezelf flink uitgedaagd om de halve marathon te lopen. Maar hoe motiverend is het als dan het hele team naast de kant staat om je aan te moedigen?”

 

Welke tip zou je andere beginnende accountmanagers mee willen geven?
“Zorg dat jij de juiste klantinformatie weet te achterhalen en werk aan je klantrelatie. Alleen dan ziet de klant jou echt als partner en niet als detacheerder om de hoek.”