Contact

Vragen over HUBSUB?

Bel me terug Stuur een bericht Locaties
HUBSUB
Beemdstraat 24
5652 AB Eindhoven
Nederland

040 294 68 86
hello@hubsub.nl

“Voor mij was ontwikkeling het belangrijkste”

Dat is waarom accountmanager Tim zijn carrière startte bij HUBSUB. Na zijn studie commerciële economie en verschillende salesgerichte stages wist Tim het zeker: "ik moet de sales in!" Bij HUBSUB kreeg hij de kans om zichzelf te ontwikkelen en om niet alleen zijn carrière, maar ook het nieuwe team duurzaamheid een vliegende start te geven. Hij startte in de rol van junior accountmanager waarbij hij direct aan de slag ging, 1-op-1 coaching kreeg en verschillende trainingen volgde. Hoe hem dat is bevallen lees je in onderstaand artikel.


 

Waarom heb je gekozen voor de rol van accountmanager bij HUBSUB?

“Na mijn studie wist ik zeker dat ik de stap richting sales wilde maken. Ik ben erg ambitieus en competitief, maar was nuchter genoeg om te zeggen dat ik er ondanks de 4 jaar studeren nog niet helemaal klaar voor was. Wat ik het belangrijkste vond in mijn eerste baan was daarom ontwikkeling. Ik wilde meer leren over gesprekstechnieken, koude acquisitie en aan tafel bij een klant urgentie te creëren. Bij HUBSUB werd mij hierin de beste begeleiding geboden, waaronder een 1-op-1 salescoach. Naast de sollicitatiegesprekken, mocht ik ook aansluiten bij de wekelijkse salessparsessie (salesfit) met alle accountmanagers, en een vrijdagmiddagborrel. Dat gaf voor mij de doorslag: van dit hechte team kan ik veel leren.”

 

Hoe ziet jouw werkweek eruit?

“Mijn week wordt afgewisseld met klantafspraken, sollicitaties met potentiële HUBBERS, onderhouden van klantrelaties, new business belblokken en de voorbereiding daarvan. Het mooie is dat je zowel bezig bent met new business als met relatiebeheer. Iedereen die ik spreek houd ik bij in ons systeem. Zo weet ik precies wat de status is en welke klant welke onderwerpen belangrijk vindt, zodat ik daar de volgende keer weer op in kan spelen. Dat vind ik ook het leukst aan mijn werk: nieuwe mensen leren kennen en commerciële signalen op pikken.”

 

Wat heb je het eerste jaar bij HUBSUB vooral geleerd?

“In de eerste maanden zat ik elke week met salescoach Bas, waardoor ik intensief gecoacht werd op alle fronten. Zo leerde ik om mijn gesprekstechnieken te verbeteren en om aandacht te pakken tijdens het eerste belletje. Daarnaast heb ik ook trainingen gehad over hoe je verschillende persoonlijkheidsstijlen herkent en hoe je daarop acteert. Nu leg ik aan de ene klant iets op een andere manier uit dan aan de andere klant en dat werkt! Het fijne is dat de salescoach bij HUBSUB echt naast je staat in plaats van boven je. Hij probeert jou als persoon goed te begrijpen en vanuit die hoedanigheid jou te coachen, wat ook echt bij jou als persoon past. Daarnaast kun je uiteraard altijd bij hem terecht. Hierdoor leg ik ook regelmatig even een casus voor om advies in te winnen over hoe ik iets het beste kan aanpakken.”

Hoe zou je de werksfeer bij HUBSUB omschrijven?

“Competitief met een lach. Veel humor en een open sfeer, maar wel allemaal hard werken en voor succes gaan. Iedereen wil voor het beste resultaat gaan en helpt elkaar vooruit. En na een dagje hard werken, slaan we ook regelmatig samen een balletje op de padelbaan. Voor mij de perfecte combinatie.”

 

Welke tip zou je andere beginnende accountmanagers mee willen geven?
“Probeer geen aannames te hebben over hoe een klant denkt. Als je aannames doet, voel jij je misschien onterecht bezwaard. Zaken die je tegenhouden of die je minder fijn vindt, zullen vanzelf weggaan en je ziet later zelf in dat het onnodig was. Dus probeer geen aannames te doen en leer dingen doen op jouw manier, zodat je erachter staat.”